הנסיעה לחו"ל עם תינוק היא נסיעה שונה ומורכבת המצריכה תכנון וחשיבה. בחירת הטיסה מכוונת כולה לנוחות הנסיעה, לרבות התאמת שעת הנסיעה על מנת להבטיח שהתינוק יוכל לישון לאורכה, הסדרת תנאי נוחות, בחירה בטיסות ללא עצירה והמתנה ועוד. גם היעד והמסלול נבחנים בעיניים של נוות התינוק והקלה על ההורים. דבר נוסף שיש להביא בחשבון הוא את הנסיעה אל שדה התעופה.

במקרה של טיסות ממושכות ובכלל יותר ויותר נוסעים מעדיפים לעשות שימוש בשירותי הסעה של מונית פרטית אל שדה התעופה, מאשר לנסוע ברכב פרטי ולהפקיר את הרכב בחניונים למספר ימים, במחיר מופקע. הוצאות הנסיעה, הדלק והחניה לעתים משתוות לאלה של נסיעה במונית אל נמל התעופה, כאשר זו מספקת את כל תנאי הנוחות.

בתכנון נסיעה לנתב"ג עם תינוק חשוב מאוד לוודא מראש שברכב המגיע לאיסוף קיים כסא תינוק. נסיעה ללא כסא תינוק או בוסטר מתאים היא בבחינת עבירה על החוק וחשוב מכך מסכנת חיים. מעבר לזה בנסיעה ממושכת כבד ולא נוח להחזיק תינוק בידיים, ונסיעה במונית דינה כנסיעה ברכב פרטי בעניין זה.

לא לכל נהג מונית ולא בכל רכב הסעות קיים כסא תינוק בהישג יד, ועל כן חשוב להזמין מראש מונית לנתב"ג עם כסא תינוק, ולוודא כי מדובר בכסא תקין ובטיחותי. משפחות אשר מעוניינות לנסוע עם סל קל פרטי במטרה שישמש אותם גם בנסיעות בחו"ל יכולות לעשות כן ולהשתמש בסל קל בנסיעה אל שדה התעופה, אולם חשוב לבדוק עם חברת התעופה האם ניתן להעלות את הסל קל אל המטוס והאם בא בחישוב הקילוגרמים המותרים.

חשוב לדעת כי החוק אינו מחייב את נהגי המוניות להציב כסא תינוק ברכבם ולמרות הסכנה מתיר נסיעה בלעדיו, מה שאומר שעשוי להיות קשה למצוא מונית לנתב"ג עם כסא תינוק, בוודאי כאשר מדובר בשירות מידי. מומלץ לתכנן מראש את הנסיעה ולפנות לחברת נסיעות/מוניות המספקת שירות הסעה לנתב"ג ולוודא כי ברשותם כסא נסיעות מתאים לתינוק על פי גילו וכי זה יגיע עם הרכב במועד האיסוף.

הזמנת השירות מראש תבטיח הגעה בשעת האיסוף, על ידי נהג מנוסה המכיר היטב את הדרכים, שעות העומס וצפי ההגעה ומונית המותאמת הן להובלת כמות ציוד חריגה והן בתיאום מראש כמובן להסעת תינוק בבטיחות מלאה.

חשוב לדעת כי הנסיעות לנמל התעופה מתומחרות על פי המרחק מן השדה, כאשר לחברות נסיעה שונות מחירון קבוע לנסיעות לנתב"ג מכל עיר בארץ. מחיר זה מתייחס לעלות הנסיעה בלבד ולא כולל שירותים מיוחדים דוגמת הבאת כיסא בטיחות לתינוק, מטען וציוד חריג ואלמנטים נוספים.

גם שעת הנסיעה משפיעה על המחיר, כאשר מטבע הדברים, נסיעה בשבת, בחג ובשעות הלילה תעלה יותר מנסיעה לנמל התעופה בימי חול ובשעות העבודה השגרתיות.