נסיעה משפחתית לחו"ל מתחילה בבחירת היעד והזמנת הטיסות וממשיכה בהתלהבות בבחירת המלונות ומקומות השהייה, מסלולי הטיול, האטרקציות השונות, הניידות ביעד החופשה, תכנון התקציב ופרמטרים אחרים.

חשוב לזכור כי הצלחת החופשה המשפחתית טמונה בדברים הקטנים לא פחות מאשר בדברים הגדולים, ותכנון מוקפד של כל פרט יסייע להצלחתה.

ההגעה לשדה התעופה בזמן, ללא לחץ וללא טרדות מיותרות הוא חלק בלתי נפרד להצלחתה, כמו גם השיבה הביתה בנוחות. מאחר ונסיעה משפחתית כוללת מספר בני משפחה (בממוצע 5 אנשים) ומתקיימת לא אחת בשעות לא שגרתיות, לא תמיד ניתן למצוא בן משפחה או מכר מתנדב לביצוע ההסעה, ומשפחות רבות מתלבטות כיצד כדאי ונכון להגיע ולחזור משדה התעופה.

רכבת ישראל נותנת מענה תוך מיקום תחנה בתוך טרמינל 3, אולם לא בכל הערים בארץ קיימת תחנת רכבת, והנסיעה לתחנה מתוך העיר או מחוצה לה עשויה להיות מסורבלת. בנסיעה ברכבת אל שדה התעופה מן הערים הצפוניות ייתכן וידרשו להחליף רכבת- סרבול נוסף עם ילדים ומזוודות. כמו כן חשוב לזכור כי מרבית הטיסות יוצאות מטרמינל 1, מה שמחייב שימוש בשאטלים מן התחנה. יתרה מזאת, רכבת ישראל גילתה לאור השנים חוסר עקביות ועמידה בזמנים- סיכון שלא כדאי ליטול בדרך לשדה התעופה.

נסיעה ברכב פרטי אל השדה עשויה להיות פתרון נוח, אלא שעלותו תלויה במספר ימי החופשה, ובחופשה בת מספר ימים ויותר עשוי להיות בלתי כלכלי בעליל. סביב שדה התעופה בן גוריון קיימים מספר חניונים, בדרגות אבטחה שונות, ובעונות התיירות הבוערות ייתכן ולא ימצא מקום חניה ללא תיאום מראש. ממרבית החניונים תידרשו לנסיעה בשאטל אל הטרמינל הרלוונטי. עלויות החניה מחושבות ברמה היומית ועומדות על עשרות ₪ ליום, כאשר בנסיעות ארוכות מדובר בהוצאה של ממש, אש בנוסף לעלויות הדלק בהגעה מערים מרוחקות, עשויה להפוך את ההוצאה לכבדה ולא כדאית.

מונית לשדה התעופה ניתן להזמין מבעלי מוניות פרטיות המתמקדים בשירות או מתחנת מוניות מקומית. חשוב לדעת כי ישנו תעריף קבוע ומורשה לנסיעות לשדה התעופה, אולם מדובר בשוק פתוח ותחרותי והנהג או התחנה יכולים לגבות כרצונם. מומלץ לתכנן מראש את הנסיעה ולהזמין מונית לשדה התעופה מבעוד מועד, מה שיאפשר השוואה של המחירים וקבלת החלטה מושכלת.

מונית לשדה התעופה מתומחרת על פי מספר פרמטרים:

שעת הנסיעה- בדומה לעובדים בתחומים אחרים במשק, גם נהגי המוניות משתכרים יותר בגין עבודה בשעות בלתי שגרתיות, בלילות ובסופי השבוע.

מרחק- מכל עיר בארץ קיים תעריף נסיעה קבוע ומומלץ לנסיעה אל שדה התעופה. תעריף זה נמצא אצל חברות המוניות המורשות, באפליקציות ואצל הנהגים וניתן לבירור מראש. ישנם נהגים עצמאיים ומורשים המבצעים נסיעות לשדה התעופה כעיקר עבודתם, ועל פי הביקוש מרשים לעצמם להפחית במחיר לטובת הנוסעים, או להאמיר עליו.

כמות נוסעים- במידה ומדובר בנסיעה בה יותר מארבעה נוסעים תידרש מונית גדולה יותר, מה שישפיע על מחיר הנסיעה.

ציוד- יש לציין בפני הנהג את כמות המזוודות והציוד החריג 0גיטרה, עגלת תינוק וכדומה).