בשונה מנסיעות מקומיות במונית פרטית, נסיעה אל נמל התעופה בן גוריון היא נסיעה אשר שונה בהווייתה ומצריכה תכנון מראש. בעוד שנסיעה מקומית לרוב תכלול הזמנת מונית בו במקום מתחנת מוניות מקומית, ואף חיפוש של מונית החולפת ברחוב, נסיעה אל שדה התעופה היא במרבית המכרעת של המקרים נסיעה ביןעירונית (מלבד למעשה לתושבי העיר לוד).

מה צריך להביא בחשבון בתכנון הנסיעה והזמנת מונית לנתבג?

מספר מאפיינים בולטים בנסיעות לשדה התעופה אשר משפיעות על הצורך וסוג המונית המיועדת:

שעת הנסיעהנמל התעופה בן גוריון הוא נמל תעופה הפעיל עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע (החברות הישראליות אינן טסות בסופי השבוע ובחגים, אולם חברות תעופה זרות הפועלות בישראל עושות זאת). שעת הטיסה המתוכננת יכולה להיות בכל שעה, ואליה צריך להוסיף את זמן ההיערכות הנדרש (מעבר בבידוק הביטחוני, שליחת המזוודות לבטן המטוס) שעומד על כשעתיים ועד שלוש שעות. לעתים מדובר יהיה בשעות עומס של תחנות המוניות בהן קשה להשיג מונית פנויה, לעתים זמן הנסיעה הארוך עשוי להתנגש במועדי החלפת המשמרת של הנהגים ללא תכנון מוקדם ולעתים בעיקר בשעות הלילה המאוחרות וסופי השבוע פשוט לא תהיה בנמצא מונית פנויה. חשוב לתכנן מראש ולקבוע אל מול תחנת המוניות ו/או הנהג הפרטי את הנסיעה ושעת האיסוף המדויקת.

כמות נוסעיםבעיקר בנסיעות משפחתיות לחו"ל הכוללות מספר נוסעים (דוגמת משפחה בת חמש נפשות) תידרש מונית גדולה בעלת מספר מקומות מורשים בהתאם. מוניות כאלה לא תמיד ממתינות בנמצא ונדרשת היערכות מראש.

ציודמלבד כמות הנוסעים חשוב כי המונית המגיעה לאיסופם אל נמל התעופה תכלול מקום אחסון מרווח ומספק. לרוב אנשים טסים עם מזוודות וציוד אישי ובנסיעה של מספר אנשים הציוד עשוי להיות רב הרבה מעבר ליכולת ההכלה של תא מטען סטנדרטי. חשוב לציין מראש בעת הזמנת מוני לנתבג מהו הציוד הצפוי להתלוות לנוסעים: כמות מזוודות, תיקים אישיים, כלי נגינה, עגלת תינוק, כל מארז אחר, על מנת שהנהג יהיה ערוך בהתאם ויגיע עם מונית מתאימה ותא מטען פנוי.

צרכים מיוחדיםבנסיעה עם קשיש בעל כלי עזר (דוגמת מקל נחיה או הליכון), תינוק הנדרש לכיסא בטיחות מותאם, נכה בעל כיסא גלגלים: כל אלו רלוונטיים לתכנון הנסיעה הן ברמת מקום האחסון במונית והן ברמת הצטיידות מוקדמת בהתאם (כיסא בטיחות לתינוק הוא חובה חוקית בנסיעות בינעירוניות וחובה בטיחותית בכל נסיעה, חשוב להזמין מראש מונית הכוללת את הכיסא בהתאם לגיל ומשקל הילד).

הזמנת מונית לנתבג היא הדרך הנוחה והכלכלית ביותר להגיע לשדה התעופה, לטיסות ארוכות מועד או קצרות מועד כאחד, בהרכב יחיד, זוגי, משפחתי או כל הרכב אחר. חשוב להזמין מראש מונית ונהג מורשה ומקצועי, לתאם מחיר הוגן ולצאת לדרך בנוחות ובבטיחות.